Nummer/link Dokument(er)
Spørgsmål 6 Spm. om fjernelse af kravet om 30-timersplads til søskende mod nedsat forældrebetaling under forældres barsel
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 170 Spm. om ministeren vurderer, at den korte skoledag, som Mulernes Legatskole reklamerer med, lever op til lovgivningen på gymnasieområdet
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 166 Spm. om antallet af klager i 2024, som Klagenævnet for Specialundervisning har modtaget fra forældre over en kommunes afgørelse om specialundervisning til et barn i folkeskolen
Udvalgsspørgsmål.pdf
Samrådsspørgsmål E Samrådsspm. om ministeren mener, at det er retfærdigt, at 8 ud af 10 kommuner giver mindre i tilskud til private institutioner end til kommunernes egne institutioner
Samrådsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 155 Spm. om Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK) vil udføre u-lovbestemte sektortilsyn ifm., at nogle kommuner har en praksis, der til en vis grad er organiseret på en måde, hvor nogle støttetilbud meget sjældent tildeles, medmindre der er en diagnosticeret problemstilling, selvom dette er i strid med gældende lovgivning
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 137 Spm. om, hvorfor tilskud/bonus ifm. indgåelse af praktikpladsaftaler på eux og eud skal gå til praktikpladsopsøgende arbejde
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 136 Spm. om, hvorvidt måltallet om praktikpladsaftaler på eux og eud bidrager til, at flere elever indgår en praktikpladsaftale
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 135 Spm. om, hvordan tilskud til ungdomsuddannelsesinstitutioner, som tilbyder eux og eud, afhænger af antallet af indgåede praktikpladsaftale
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 134 Spm. om, hvilke elementer, som ungdomsuddannelsesinstitutioner, der tilbyder eux og eud, skal redegøre for, når institutionernes elever indgår praktikpladsaftaler
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 133 Spm., om der bliver ført tilsyn med, om 26-timers-reglen overholdes af de ungdomsuddannelsesinstitutioner, som tilbyder eux og eud
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 132 Spm., om ungdomsuddannelsesinstitutioner, som tilbyder eux og eud, skal indberette hvor mange timers undervisning, som deres elever modtager
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 131 Spm., om baggrunden for at indføre 26-timers-reglen på GF1 og GF2
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 130 Spm. om, hvilke krav, som pædagogikumkandidater skal leve op til for at kunne blive ansat på et gymnasium,
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 129 Spm., om sagsbehandlingstiderne for ungdomsuddannelsesinstitutioner, der ønsker at indgå lejekontrakter, der er længere end 10 år
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 128 Spm. om, hvad ungdomsuddannelsesinstitutionerne skal opfylde, når de skal ansøge om at få lov til at indgå lejekontrakter, der er længere end 10 år
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 127 Spm. om, hvorfor gymnasier skal ansøge om stillingsgodkendelse ved lønramme 37-stillinger, når de er selvejende
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 126 Spm. om, hvilken værdi, det skaber, at ungdomsuddannelsesinstitutionerne skal udarbejde selvevalueringer
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 125 Spm. om, hvad ungdomsuddannelsesinstitutionernes selvevaluering skal indeholde
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 124 Spm. om, hvor det fremgår hvilke elementer, som den nuværende lovgivning tilsiger, skal fremgå af enhver ungdomsuddannelsesinstitutions hjemmeside
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 123 Spm., om de elementer, som den nuværende lovgivning tilsiger, skal fremgå af enhver ungdomsuddannelsesinstitutions hjemmeside
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 122 Spm. om, hvorfor elever og kursister, der er omfattet af betalingsloven, ikke udløser taxametertilskud til ungdomsuddannelsesinstitutionerne
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 121 Spm., om det er EU-bestemt, at hver enkelt ungdomsuddannelsesinstitution skal indberette flere gange årligt, hvor meget den pågældende institution ønsker at bruge på investeringer de kommende fem år
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 120 Spm., om der bliver ført tilsyn med, at gymnasierne ikke overskrider elevloftet på 28
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 119 Spm., om antallet af gymnasier, der ikke lever op til elevloftet på 28
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 118 Spm., om der for gymnasierne er administration forbundet med elevloftet på 28
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 97 Spm. om udviklingen i antallet af elever på muslimske friskoler i perioden 2013-2023
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 89 Spm., om ministeren har påmindet kommunerne om, at støttetildeling ifølge gældende lovgivning ikke forudsætter en psykiatrisk diagnose
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 88 Spm., om ministeren er opmærksom på, at der i nogle kommuner eksisterer en PPR-praksis, hvor tildeling af støttetilbud er afhængig af, om barnet har en diagnose
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 87 Spm., om antallet af medarbejdere i PPR i 2023,
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 85 Spm., om udviklingen i antallet af grundskoleelever, der har fået tildelt en psykiatrisk diagnose i perioden 2010-2023
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 86 Spm. om, hvor mange grundskoleelever, der i 2023 fik tildelt en psykiatrisk diagnose
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 84 Spm., om den gennemsnitlige ventetid for udredning i PPR på tværs af kommunerne
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 83 Spm., om der vil være egenbetaling forbundet med forsøgsordningen med statslig skolemad
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 82 Spm., om skoler og kommuner vil have mulighed for at takke nej til at deltage i forsøgsordningen med statslig skolemad
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 81 Spm., om der skal etableres kantiner på skoler, der deltager i forsøgsordningen med statslig skolemad
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 80 Spm., om det stadig vil være muligt for elever at medbringe eget frokostmåltid, hvis de går på en skole, hvor forsøgsordningen med statslig skolemad
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 79 Spm. om, hvem der får ansvaret for at udrulle forsøgsordningen med statslig skolemad
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 78 Spm., om der skal ansættes flere offentlige årsværk som følge af forsøgsordningen med statslig skolemad
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 77 Spm. om, hvor stor en andel af folkeskoleeleverne, der ikke får et frokostmåltid i løbet af skoledagen
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 76 Spm., om regeringen har en forventning om, at en statslig skolemadsordning vil kunne måles på elevernes samlede sundhe
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 75 Spm. om, hvorledes regeringen forventer, at en statslig skolemadsordning vil skabe bedre resultater sammenlignet med de skolemadsordninger, der allerede findes på lokalt og kommunalt plan
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 74 Spm., om forsøget med statslig skolemad vil blive gennemført på skoler, der udgør en gennemsnitlig sammensætning af elever på landsplan
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 73 Spm., om eksempler på evaluering af den svenske ordning for skolemad
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 72 Spm., om forsøget med statslig skolemad skal evalueres
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 71 Spm. om, hvilket problem(er) regeringen har identificeret, og som regeringen forventer at få løst vha. forsøget med statslig skolemad
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 70 Spm. om, hvor stor en del af de afsatte midler til forsøgsordningen med statslig skolemad, som vil gå til køb af råvarer
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 69 Spm. om, hvilke kriterier som måltiderne i det varslede forsøg med statslig skolemad, skal leve op til
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 42 Spm., om de årlige udgifter forbundet med ordblindetest
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 38 Spm. om, hvilke beslutninger kommunalbestyrelsen kan træffe på børne- og undervisningsområdet
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 16 Spm. om, hvorfor Morsø Gymnasium ikke har fået godkendt sin ansøgning om at oprette en lokal studieretning med innovation A og afsætning A
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 12 Spm. om, hvor mange arbejdstimer, der samlet anvendes om året på samtlige grundskoler og ungdomsuddannelser på at afvikle den årlige trivselstest
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 11 Spm. om, hvor mange arbejdstimer, der i gennemsnit anvendes om året pr. skole på at afvikle den årlige trivselstest
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 10 Spm. om, hvor mange arbejdstimer, der samlet anvendes om året på at afvikle Folkeskolens Nationale Overgangstest
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 9 Spm. om, hvor mange arbejdstimer, der i gennemsnit anvendes om året pr. skole på at afvikle Folkeskolens Nationale Overgangstest
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 7 Spm. om, hvor mange kommuner, der tilbyder at forældrene kun skal betale for den tid, som deres børn tilbringer i dagtilbud (modulpasning)
Udvalgsspørgsmål.pdf
10-10-2024 Vil ministeren bekræfte eller afkræfte, om ministeren påtænker, at flere elever skal tvinges til at gå på et gymnasium, som de ikke har lyst til at gå på, blot fordi regeringen ønsker en mere balanceret elevsammensætning?
Vil ministeren bekræfte eller afkræfte, om ministeren påtænker, at flere elever skal tvinges til at gå på et gymnasium, som de ikke har lyst til at gå på, blot fordi regeringen ønsker en mere balanceret elevsammensætning?
10-10-2024 Mener ministeren, at det bare er ærgerligt for eleverne på de gymnasier, der berøres af det såkaldte justerede undervisningstaxameter, hvis justeringen fører til faglig ensretning, forringelse af naturvidenskabelige og sproglige fag og lukning af mindre studieretninger som græsk og latin, kreative fag eller naturvidenskab på højt niveau?
Mener ministeren, at det er bare er ærgerligt for eleverne på de gymnasier, der berøres af det såkaldte justerede undervisningstaxameter, hvis justeringen fører til faglig ensretning, forringelse af naturvidenskabelige og sproglige fag og lukning af mindre studieretninger som græsk og latin, kreative fag eller naturvidenskab på højt niveau?
04-12-2024 Mener ministeren, at der er tale om et retssikkerhedsmæssigt problem, når det i nogle kommuner er en forudsætning, at elever skal have en diagnose, før at de kan tildeles støttetilbud, set i lyset af at dette klart strider mod gældende lovgivning?
Mener ministeren, at der er tale om et retssikkerhedsmæssigt problem, når det i nogle kommuner er en forudsætning, at elever skal have en diagnose, før at de kan tildeles støttetilbud, set i lyset af at dette klart strider mod gældende lovgivning?
18-12-2024 Agter ministeren at leve op til sit ansvar som minister og sætte ind over for de kommuner, der har udviklet en ulovlig praksis, hvor det er en forudsætning, at elever skal have en diagnose, før de kan tildeles støttetilbud, og hvilke tiltag vil ministeren i givet fald iværksætte?
Agter ministeren at leve op til sit ansvar som minister og sætte ind over for de kommuner, der har udviklet en ulovlig praksis, hvor det er en forudsætning, at elever skal have en diagnose, før de kan tildeles støttetilbud, og hvilke tiltag vil ministeren i givet fald iværksætte?
10-01-2025 Mener ministeren, at det er hensigtsmæssigt, at kommunerne fører tilsyn med deres egne dagtilbud?
Mener ministeren, at det er hensigtsmæssigt, at kommunerne fører tilsyn med deres egne dagtilbud?